Laatste aanpassing op:

Vele jaren al erg populair bij jongeren en nu ook doorgesijpeld naar het bedrijfsleven, de Office Communicator. De zakelijk variant van MSN (en andere chatprogramma’s). Steeds meer middelgrote tot grote bedrijven maken gebruik van de Office Communicator. Maar hoe zit dat nu met een mobiele Office Communicator? Die zijn er gelukkig ook en eenvoudig in gebruik. In dit artikel wordt Officetalk beschreven.

office-talkOfficetalk

Officetalk is beschikbaar als gratis en als betaalde versie. De betaalde versie kent meer opties dan de gratis versie en met een aanschafwaarde van €3,99 is dit ruim te moeite waard. Echter men kan altijd starten men de gratis versie om deze app eens uit te proberen.

Na de installatie van het programma hoeven enkel het emailadres, domainaccount en wachtwoord te worden opgegeven. Officetalk steldt zich daarna geheel zelf in (indien er een standaard inrichting is bij de betreffende organisatie). Men kan aangeven dat het wachtwoord onthouden moeten worden, om niet iedere keer bij het starten van de app opnieuw het wachtwoord in te hoeven geven. Er zijn een aantal opties beschikbaar waaronder:

  • Search -> Personen zoeken binnen de eigen organisatie (die niet in de eigen lijst staan)
  • Show unavailable -> Aan- en uitzetten van niet beschikbare personen
  • Sort -> Sorteren op naam of status (offline, available, busy etc.)
  • Set availability -> Je status aanpassen (offline, available, busy etc.)
  • Set note -> Je notitie aanpassen
  • Preferences -> Hier kunnen diverse zaken worden ingesteld die te maken hebben met de toestand van de smartphone / tablet, of er gebruik gemaakt mag worden van 3G, geluiden en lettertypen.

Klik hier om naar de Google Play Store te gaan.

90 Views